Farklı lezzetlerden hoşlananlar için denenmesi gereken bol witaminli , soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak bir tarif...Özellikle de karnabahar'ı sevmeyenler için hiç farkettirmden yedirebileceğiniz bir lezzet...Bu kadar reklamdan sonra çok sık yaptığımı zannetmeyin ben de ilk defa denedim ama bundan sonra yaparım.Çünkü benimde eşiminde çok hoşuna gitti.
   Tarif çok kolay.Ben yemek sitelerinden bir kaç tarifi kendimce uyarlayıp öyle yaptım.İlk olarak orta boy bir karnabaharın yarısını küçük küçük doğrayıp bir tencerede suyunu ekleyip pişirdim.Normalde sebzeleri haşlarken vitamini gitmesin diye çok az su koyar,tencerenin kapağını kapatır kendi buharıyla pişiririm.Bu sefer suyunuda kullanacağım için su miktarını biraz daha fazla koydum.Ayrı bir tencerede 1 yemek kaşığı unu tereyağı ile pembeleşinceye kadar kavurdum.Haşlanan karnabaharları blendırla ezip unu kavurduğum tencerey döktüm.Kaynamaya başlayınca çorba kıvamına gelene kadar süt ekledim.İçine bir diş sarımsağı küçük küçük doğradım,tuzunu da ekleyip 5-10 dk. pişirdim.Bu kadar çorbamız hazır şimdiden deneyenlere afiyet olsun...(üzerine nane veya karabiber döküp o şekilde servis yapabilirsiniz)
Karnabahar'ın faydaları
Karnabahar : Vitamin ve mineraller açısından zengin bir sebzedir. A, C, B1 ve B2 vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, fosfor, fosfat ve demir minerallerini içermektedir.
Karnabaharın yararları: Karnabahar besleyici bir sebzedir. Vücuda kuvvet verir. Zihinsel ve bedensel yorgunluğu giderici etkiye sahiptir. Sinirleri güçlendirir.

Beynin çalışmasını destekler.Şeker hastalığına ve romatizmaya karşı yararlıdır. Kolesterolü düşürür.

Gastrit ve mide ülserine karşı faydalıdır.Mide ekşimesi ve mide yanmasına karşı yararlıdır.Kalp hastalıklarında oluşan şikayetleri azaltır.

Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar. Vücuttaki zararlı maddelerin atılmasına yardımcıdır. Kabızlığı gidericidir ve idrar söktürür. Dalak rahatsızlıklarına karşı iyi gelmektedir.

0 yorum: