Sınav stresinden kurtulur kurtulmaz ne zamandır denemek istediğim kurabiyeyi yaptım.Bu kurabiyeyi Antalya'da çok sevdiğim bir abla da yemiştim.Bu kurabiyenin en güzel yanı tek lokmalık olması ve tabi birde ağzınıza atar atmaz dağılması ve içindeki tarçın kokusu...Malzemelere bakınca yağ oranı çok gelebilir ama bir ölçüden 150 adet çıktığını hesaba katarsak , her bir kurabiyeye çok az yağ düşüyor diyerek kendimizi rahatlatıp afiyetle yiyebiliriz :)
  Tarif çok kolay,malzemeler ise çok az. İhtiyacımız olan şeyler: 200 gr tereyağı - 1,5 çay bardağı pudra şekeri( ben kendim normal şekeri robotta çekip yaptım) - yarım paket kabartma tozu - vanilya - istediğiniz miktarda çok küçük çekilmiş fındık,ceviz - tarçın - hindistan cevizi - (isterseniz susam) - ve alabildiği kadar un...Malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz , bu hamurdan fındıktan biraz büyük toplar yapıp fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz..Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz...Afiyet olsun...

0 yorum: