Genellikle düğün,sünnet veya açılışlarda yapılıp halka dağıtılan bu caanım tatlı nedense evlerde pek yapılmıyor.Bu gidişimde sağolsun annem yaptı da doyum tokum yedik.
    Antalya'ya gelince burda farklı lokma tatlısı çeşidi de gördüm.İzmirin lokması biraz daha puf puf halka şeklinde...Antalyadaki ise küçük çıtır çıtır toplar. İzmir usulü lokma mı? Antalya usulümü derseniz.... Tabiki İzmir usulü lokma derim :) Bunda İzmirli olmamın hiçbir etkeni yoktur :)  Annem çok sık olmamakla beraber ara ara bu tatlıyı evde yapar.Bu sefer kalemi kağıdı aldım yanına oturdum.Annemin kızım ölçüyle nasıl yapılır? Göz kararı katarım ben unu demesine rağmen ben unu ölçerek bardak bardak kattım kiiii yapmak isteyenler olur diye.Bizim ölçümüz biraz fazla olmuş ama zararı olmadı apartmandaki komşularımıza dağıttık.Gelirken biraz da Antalya'ya getirdim.
     Annemin anlattığına göre annem küçükken köyde özel günlerde bu tatlı yapılır yanında bir tabakta şerbet,bir tabakta da rendelenmiş tulum peyniri ikram edilirmiş. Lokma alınır önce şerbete sonrada peynire batırılarak yenirmiş.
  Şimdiden deneyen arkadaşlara afiyet olsun...
Lokma tatlısı tarifi
Hamuru: 1 paket maya
                    2 yemek kaşığı toz şeker
                    2 çay kaşığı tuz
                    1 yumurta
                    ılık su ( geniş bir kapta ilk olarak bunlar karıştırılır,daha sonra içine azar azar toplamda 8,5 su bardağı un ilave edilir.Üzeri örtülerek mayalanması beklenir hamur iyice mayalanıp kabarınca karıştırılır.Elimizle küçük parçalar alınıp ortası delinerek kızgın yağın içinde kızartılır)
Şerbeti: 2 su bardağı su
                 2 su bardağı şeker (bir tencerede iyice kaynatılır,koyu bir kıvamının olması gerekiyor)
   Kızaran lokmalar servis tabağına alınır üzerine kaşıkla şerbetten gezdirilir...


0 yorum: