Maklubeyi geçen Ramazan ayında Antalya'da iftar için yapmıştım.Önceden koyduğum maklube tarifinin fotoğrafları önceden bahsettiğim gibi fotoğrafları yüklediğim sitenin kapanmasıyla hepsi silinmiş.Malesef bazı fotoğrafların nasılsa sitede fotoğrafları var diye bilgisayarda çok yer kapladığı için silmiştim o yüzden bir çoğu yok.Elimde kalanları inş. ara ara fotoğrafları yenileyip tekrar koyacağım.Maklube tarifini önceki tarifden kopyalayıp koydum.Tek fark bu yaptığımda ara katına bezelye de koydum.Bu aralar sınavlar dolayısıyla mutfakta uzun süre vakit geçiremiyorum o yüzden şimdilik bu eski tariflerle idare edin inş. sınavlarım bitince yeni tarifler gelecek..
Malzemeler: 2 su br. pirinç (önceden ılık suyla ıslatılmış tuzlu suda bekletilmiş ve yıkanmış)
                           2 adet orta boy patates
                            Kuşbaşı doğranmış et
                            2 adet patlıcan
                            1 adet soğan
                            tuz,karabiber
Yapılışı: İlk olarak kuşbaşı doğranmış etler düdüklü tencerede pişirilir pişince biraz tereyağıyla tuzunu ve karabiberini koyup kavrulur. Sonra patatesler,patlıcanlar halka halka doğranır, yağda kızartılır bir tabağa alınır. Soğanlar da halka halka doğranıp pilav tenceresinin enaltına sıralanır, daha sonra sırayla, et, patates ,pirinç - et, patates, patlıcan, pirinç şeklinde sıralanır.Tencerenin üzerini bir parmak geçecek şekilde et suyu ve  su katılır.Kaynayıncaya kadar yüksek ateşte kaynayınca da ocağın altı kısılaraka kısık ateşte yavaş yavaş pirinçler yumşayana kadar pişirilir. Pişince tencerenin kapağına havlu peçete koyularak demlenmesi sağlanır.Pilav dinlendikten sonra geniş bir servis tabağına ters çevrilerek alınır.Kenarına sırayla yoğurt ve  salata koyularak servis yapılır.
* Ben başka bir tavada pirinçleri yağla kavurup daha sonra tencereye koydum.
* En heyecanlı kısmı acaba ters çevirirken sorun olacakmı düşüncesiydi.Çok şükür bi aksaklık olmadı ama soğanları dizerken boşluk kalmamasına dikkat edin birde tencerenin dibine birazcık yağ dökün. Ve pilavın  iyice dinlenmesini sağlayın...
* Sizler yiyecek olanların sayısına göre malzemleri azaltıp çoğaltabilirsiniz.Et ve diğer sebzelerin çok olmasının bir sakıncası yok aksine dahada lezzeti olur.

0 yorum: