Dün havuçlu kek yapmak için mutfağa girdim.Niyetim hamurun yarısını kek kalıbına yarısını da kağıt kalıplara dökmekti.İlk önce havucu robottan çekip masanın üzerine koydum, ben tezgahta kek malzemelerini karıştırdım, bir kısmını kek kalıbına bir kısmınıda kağıtların içine döküp önce kalıbtakini fırına verdim, yalnız arkama dönüp baktığımda havuç masanın üstünde beni unuttun der gibi bakıyordu:))) Robottan çektiğim havucu masanın üzerinde unutmuştum. Kek kalıbındaki için herşey çok geçti ama kağıttaki hamurun içine tatlı kaşığı ile havuçtan alıp koyup karıştırdım.Kışın sık yaptığım malzemeleri okuyunca anlayacağınız witaminli top kekimizin tarifi şöyle;

Malzemler: 4 yumurta (oda sıcaklığında olacak) - 1,5 su bardağı şeker - 3 su bardağı un - yarım su bardağı sıvı yağ - 1 su bardağı portakal suyu (posasını da koydum) - yarım çay bardağı tahin - 1 tatlı kaşığı tarçın - 1 su bardağı havuç - 2 paket kabartma tozu


Yapılışı: İlk önce çukur bir kasede şeker ve yumurtayı kar gibi olana kadar çırpıyoruz, ardından havuç, tahin, tarçın, yağ, portakal suyunu katıp karıştırıyoruz.İyice karıştıktan sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek koyup karıştırmaya devam ediyoruz.Yağlayıp unladığımız kek kalıbına karışımı boşaltıp 180 derecelik önceden ısıttığımız fırına veriyoruz.İlk 25 dk. fırının kapağını hiç açmıyoruz.25. dakikadan sonra bir bıçak yardımıyla pişip pişmediğine bakıyoruz.Piştikten sonra soğuyunca servis yapıyoruz. Afiyet Olsun...

*Kalıptaki keke ne oldu derseniz; yeni denediğim kek kalıbın azizliğine uğrayıp çıkarken parçalandı. Şimdi dolapta değerlendirilmek üzere bekliyor :)




0 yorum: