http://birdilimcikmutluluk.blogspot.com/2012/03/witaminli-top-kek.html  Bu yazımda bahsettiğim kek kalıbının aksiliği yüzünden tadı çok güzel, ama parçalanmış olan keki değerlendirmek için truff yaptım.Kekin içinde portakal suyu,tarçın ve tahin olduğu için, birde krema ve çikolatayla buluşunca ortaya çok lezzetli bir şey çıktı.Tarife gelince her zaman olduğu gibi internetteki diğer yemek bloglarına hızlıca baktıktan sonra işin özünü kavrayınca kendi kafama göre tarife bir şeyler katıyorum.İlk olarak marketten aldığım küçük bir paket kremayı teflon tencereye koyup, ocağın altını açtım.İçine dolaba girip çıkmaktan dolayı rengi değişen beyaz gibi olan çikolatalar vardır ya misafirlik onlardan 10 tane kadarını elimle kırıp kaynamaya başlayan kremanın içine atım.Biraz da toz kakao ekleyip karıştırdım,kıvamı koyu gelince biraz daha süt ekledim.Çukur bir kapta keki elimle parçalayıp üzerine 1 portakalın kabuğunu rendeleyip, biraz da tarçın serptim.Pişen çikolatalı kremayı bu kekin üzerine döküp elimle yoğurup dolaba koydum.İyice soğuduktan sonra elimle ufak ufak toplar yapıp, dışını hindistan ceviziyle kapladım.
Bayatlayan kekleri değerlendirmek için de çok güzel bir tarif.Truffları yaptıktan sonra buzdolabında saklamanızı tavsiye ederim, içinde krema olduğu için hemen erimeye başlıyor..Eğer evde değerlendireceğiniz kek yok ise marketlerde uygun fiyatlara satılan kalıp keklerle de aynı şeyi yapabilirsiniz.Damak tadınıza göre içine istediğiniz ilaveleri yapabilirsiniz.(ceviz-fındık-kuru meyve-hurma vb.)
Afiyet Olsun..


(Her ne kadar hoşlanmasam da bundan sonra koyduğum fotoğraflara sitemin adını yazacağım.Başka sitelerde bana ait olan ama kendilerinin gibi resimleri paylaşanları görünce üzülüyorum.Belki böyle önlemeye çalışırım)

2 yorum:

asuman dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar ..canım facede sayfa istemiyormusun daha çok kisiye ulasırsın o zaman

Bir Dilimcik Mutluluk dedi ki...

çok sağol asuman abla...hala pek sıcak bakmıyorum face işine nedense,inş. daha sonra