Geçenlerde gelen misafirlerim için tuzlu olarak poğaça yapmaya karar verdim.Aslında niyetim mayalı bir tarifti ama evde maya kalmayınca ve soğukta giyinip markete gitmeye üşenince annemi arayıp onun çok sevilen poğaça tarifini aldım.Tarifte maya yerine iki paket kabartma tozu var.Ben yine tarif dışına çıkıp süt ekledim.Ve margarin miktarını azalttım.Sonuç çok güzeldi hemen pişer pişmez 3 tane yedim :)
Malzemeler:
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket margarin (ben yarım paket koydum)
  • 1su bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 2 paket kabartma tozu
  • yarım su bardağı kadar süt
  • 1 tatlı kaşığı şeker - tuz -alabildiği kadar un 
  • İç harcı : peynir + maydanoz + karabiber

 Yapılışı: Geniş bir kapta önce un hariç bütün malzemeleri iyice karıştırıyoruz.Bu karışıma kıvama gelene kadar un ekleyip yoğuruyoruz.hamur ele yapışmayıp kıvama gelince şekil verip içine peynir+maydonozla hazırladığımız harcımızdan doldurup fırın tepsisine koyuyoruz.Üzerine bir yumurta sarısını sürüp çörek otu veya susamla süsleyip 180 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun...




0 yorum: