Bu tarifi yeni keşfettiğim ve tariflerini çok beğendiğim www.hayatintakendisi.com sitesinde görüp çaya davet ettiğim komşularım için denedim.Yapılışı fotoğraflarda ayrıntılı gözüküyor.Bu tarifin tek sıkıntısı sunumu oldu,servis yaparken dağıldı o yüzden bir daha ki yapışımda tek kişilik fırın kaplarında denemeyi düşünüyorum.Bunun dışında lezzet olarak çok güzeldi tavsiye ederim.Ben yine her zamanki gibi sitedeki aynı ölçüleri kullanmadım.Kendi fırın kabıma göre malzemeleri çoğalttım.Sizlere sitede ki aynı tarifi veriyorum,sizlerde elma miktarınıza göre ölçüleri çoğaltıp azaltabilirsiniz.


Malzemeler:
Kırıntı Hamur için
*100 gr tereyağı
*100 gr şeker (1/2 su bardağı)
*175 gr un (1 su bardağı + 1/4 su bardağı)

Elmalı Dolgu için
*500 gr elma
*1-2 yemek kaşığı esmer şeker
*1 yemek kaşığı un
*1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:Elmalı dolguyu hazırlamak için elmaların kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz. Bir fırın tepsisinin yada borcamın tabanına doğradığımız elmalrı yayıp üzerine esmer şekerimizi, unu ve tarçını serpiştiriyoruz.Bu sırada kırıntı hamurumuzu hazırlamak için, oda sıcaklığında küp küp doğradığımız tereyağı ile unu mikser yada elimiz ile ekmek kırığı gibi olana kadar yoğuruyoruz. Kırıntı halini alınca şekeri ekleyip biraz daha yoğurmaya devam ediyoruz.Hazırladığımız hamuru elmaların üzerini kaplayacak şekilde serpiştiriyoruz.Hazırladığımız tatlımızı önceden 180 C’ye ısıttığımız fırında 40-45 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz


0 yorum: