Çorbalar içerisinde en sevdiğim çorba diyebiliriz ekşili köfte için...Yapımı biraz uğraştırdığı için her zaman yapamıyorum.
 Geçen akşam gelen misafirlerime değişik bir çorba yapayım derken bu çorbaya karar verdim.
 Bir şey yaparken tarif soracaksam eğer önce annemi ararım eğer anneme ulaşamassam da en küçük teyzemden alırım tarifi.
 Bunu yaparken tekrar hatırlamak için annemi aradığımda ulaşamayınca teyzemi arayıp tarifi tazeledim.     
Bir ara yaparken diğer yemeklerim yetişmeyecek korkusuyla daha kolay bir çorba seçmediğime pişman olsam da yiyenlerin hoşuna gidince uğraştığıma değdi.
 Önceden yaptıklarımda kıymanın içine soğan ve maydanoz da koyuyordum ama pişerken dağılıyordu. 
 Bu sefer kıyma içine sadece pirinç,baharat,tuz,1 yumurta koyup iyice yoğurduktan sonra bir tepsiye un serptim.
Kıymadan minik minik toplar yaptıktan sonra her tarafı una buladım.
Bu işlem bittikten sonra tencerede 1 yemek kaşığı kadar tereyağını erittikten sonra tencerenin yarısına kadar su doldurup kaynattım.
 Kaynayınca minik köfteleri tek tek kaynayan suya atıp tuz ve biraz limon suyunu da ekledikten sonra pişmesini bekledim.
 Çorbanın kıvamı duru gelince 1 yemek kaşığı unu eritip çorbaya ekleyip kaynatmaya devam ettim.
Köfteler pişince nane serpip ocağı kapattım.
Tam ölçü yok ama sizde yapacağınız miktara göre ayarlayabilirsiniz. İsterseniz terbiyesini yoğurtla da hazırlayabilirsiniz öyle de güzel oluyor.

Afiyet Olsun...

0 yorum: