Bu katmer tarifi de yine anneme ait. Ben çok sevdiğim için İzmir'e gittiğimde annem yapar. Ben bu zamana kadar kafamda yapılışını çok büyüttüğüm için hiç denemedim ama annem bu sefer yaparken yakından bakınca çok da zor olmadığını gördüm. İnşaallah yakın bir zamanda bende dener tam ölçülü tarifini koyarım. Baba tarafından ve eş tarafından Afyon'lu olunca haşhaşlı tarifler hoşımuza gidiyor. Annemde evlendikten sonra bir çok haşhaşlı tarif öğrenmiş. Katmerin dışında birde patatesli, mercimekli bükme var inş. onuda öğrenirim.
    Katmeri annem yaparken bende her aşamasının fotoğrafını çektim kolaylık olsun diye. Katmerin malzemleride çok kolay. Hamurun içinde  sadece: su, tuz ve un var, maya yok yoğurduktan sonra 10-15 dk. hamuru dinlendiriyorsunuz sadece .Haşhaşıda bir kapta sıvıyağ ile inceltiyoruz arasına sürmek için. Bu sefer biz şekerlisinide denedik. Yağlı haşhaştan başka bir kaba ayırdık içine toz şeker döktük. Şekerli katmer de çok güzel oldu. Deneyenlere şimdideden afiyet olsun....







0 yorum: