Bu tarif sevgili anneanneciğime ait...Egeli biri olarak zeytinyağlı ve hafif yemekler daha cazip geliyor. Bu yemek de son derece pratik ve hafif. Hazırlaması 10 dk. bile sürmüyor, pişmesi ise size bağlı acelem var hemen pişsin derseniz, ocağın altını açarsınız yok benim vaktim var ağır ağır pişsin derseniz de küçük ocakta kendi halinde pişer :) 
Geçen yazımda günlerimin çok yoğun geçtiğinden bahsetmiştim,yoğunluk hala devam ediyor, çok şükür hayırlı meşguliyetlerle geçiyor ama. Sabah evden çıkmadan yemeğimi pişmeye hazır hale getirip çıkıyorum. Akşam eve dönünce de yemek pişerken yanına ilave birşeyler hazırlıyorum. 
Malzemeler: 3 adet orta boy kabak
                   1 adet soğan
                   5 diş sarımsak
                   3 yemek kaşığı zeytinyağı
                   1 çay bardağı su
                   domates
                   nane
                   karabiber
                   tuz
Yapılışı:Küçük bir tencerenin içine ilk olarak soğanlar küp küp doğranır, üzerine halka şeklinde kabaklar, onun da üzerine rendelenmiş domates en üstüne de tuz, sarımsak, nane ve karabiber serpilir. 1 çay br.suyu da katılıp pişirilir.... bu kadar. Çok kolay değil mi? Soğanı kavur, kabağı kavur derdi yok hepsi çiğden... Ama sonuçta çok lezzetli ve hafif bir yemek çıkıyor. Pişmeye başlayınca üzerindeki nane ve sarımsak kokusu her tarafa yayılıyor...Afiyet olsun.

0 yorum: