Güneşli ama bir o kadar da soğuk İzmir'den hayırlı günler...Pazartesi günü bir süpriz yapıp İzmir'e ailemin yanına ziyarete geldim. Beni haftaya bekleyen ailem kapı çalınıp ta beni karşılarında görünce çok şaşırdılar tabii :) İzmir'e gelirken mümkün oldukça haber vermeden geliyorum.Süpriz yapmak güzel oluyor...

   Dün akşam yemeğinde annem, benim çocukluğumdan beri çok sevdiğim soslu tavuk yaptı.Bu hafta birdilimcikmutluluk en yoğun günlerini yaşayacak.Annemin yanında olunca sık sık yeni tarifler görebilirsiniz... :) Yalnız şöyle bir durum var ki annemin yaptığı yemeklerde ölçü olmuyor.Ben takip edip siteye ölçüleriyle yazmak istesemde kaçırdığım oluyor.Bu da öyle bir tarif...Ama lezzeti çok güzel oluyor tavsiye ederim...

SOSLU TAVUK: İlk olarak bir bütün tavuğu parçalayıp fırın tepsisine döşüyoruz,üzerine soğanı halka halka doğrayıp koyuyoruz.Yağını ve tuzunu döktükten sonra fırına veriyoruz.Başka bir tencere de 2 yemek kaşığı unu sıvı yağ ile kavuruyoruz.Un kavrulunca biraz domates salçası ve biber salçası koyup kavurmaya devam ediyoruz.Kavrulunca içine dövülmüş 2-3 diş sarımsak,tuz,kekik,karabiber koyup, suyunu da ekleyip kaynatıyoruz.Sosun kıvamı çorba gibi olacak.Fırından kızaran tavukları çıkarıp üzerine bu yaptığımız sosun tamamını döküp tekrar fırına veriyoruz.Biraz fırında beklettikten sonra fırından çıkarıp servis yapıyoruz...Afiyet Olsun...

0 yorum: