Pazar kahvaltısı için ne zamandır denemek istediğim diğer yemek sitelerinde gördüğüm; üst üste dizilen,üzerine pudra şekeri serpilen yada ballar reçeller akıtılan pankeklerden yapmaya niyetlendim.
(google 'a pankek diye yazıp görsellerden aratırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız )Bir kaç siteden tarif alıp birini denedim, malesef tadı çok güzel olmasına rağmen görüntü olarak istediğim gibi olmadı.Daha çok krepe benzedi benim yaptıklarım.Çok fazla kabarmadı.Tabii başlıktan da anlaşıldığı gibi pankek serisinin devamı gelecek.Ta ki resimlerde gördüklerim gibi olana kadar :) şimdi internette pankek yapmanın püf noktalarını araştırıyorum.Zannedersem bazıları kalıp kullanmış çünkü ölçü olarak hepsi birbirinin aynı....
Ben yaptığım tarifi sizlerle paylaşıyorum,isterseniz deneyebilirsiniz.İçinde vanilya ve tereyağı olduğu için tadı çok güzeldi tavsiye ederim.


Malzemler: 1 su bardağı un
                  1 çorba kaşığı şeker
                  1 çay kaşığı kabartma tozu
                  1 su bardağı süt
                 1 yumurta
                 2 çay kaşığı vanilya
                 2 çorba kaşığı erimiş tereyağı

Yapılışı: Geniş bir kasede önce kuru malzemeler karıştırılır,ardından süt ,yağ ve yumurta eklenip topaklar gidene kadar çırpılır.Teflon tavaya çok minik bir parça tereyağı koyulup eritilir, pankek karışımından bir kepçe dökülüp göz göz olanak kadar bekletilir bir tarafı pişince spatula yardımıyla arkasıda çevrilip pişirilir.




(Bundan sonra resimler şablondan taştığı için bu boyda ekleyeceğim isterseniz üzerine tıklayıp büyük halini görebilirsiniz)

0 yorum: