Bu tatlıyı, dün akşam misafirimiz olan; İzmir'den çocukluk arkadaşım Şeyma ve annesi Tuba teyze için yaptım... Sütlü tatlıların zor yanlarından biri de sunumudur.Çok güzel yaparsınız ama kesip tepsiden çıkarırken dağılır ve tüm güzelliğini kaybeder.Ben de böyle bir risk almamak için minik kaselerde yaptım. Hem görüntü olarak çok şık oldu, hem de yemesi ve sunumu kolay oldu.

Malzemeler: 1 kg. süt - 1,5 su bardağı şeker - yarım su bardağı un- yarım su bardağı nişasta - vanilya - burçak bisküvi - Dr.Oetker'in hazır meyveli sosu.

Yapılışı: İlk olarak bir tencereye sütü dökün, üzerine şeker,un ve nişastayı da döküp ocağa koymadan karıştırın.Topakları gidince ocağa alıp karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca 1 paket vanilyayı da ekleyip göz göz olana kadar pişirin. Başka bir tencerede meyve sosunu arkasındaki tarife göre pişirin. Kaselerin dibine bir adet burçak bisküviyi koyun üzerine muhallebiyi dökün. Muhallebi sertleşince hazırladığınız meyve sosunu döküp soğuması için buzdolabına koyun.Soğuduktan sonra üzerini hindistan cevizi ya da nane yaprağı ile süsleyin.Afiyet Olsun...

Not: Ben kaselerin dibine 1 adet burçak bisküvi koydum ama bir dahaki sefere robottan çekip kasenin yarısına kadar bisküvi koyarak denemeyi düşünüyorum.Sizde böyle yapabilirsiniz.

0 yorum: